About Me

My photo
heyya~ guys.. im Fira Dahlan and im 19 y.o :) still young :P.. im stay at setapak,Kuala lumpur.. i do part time model from my age 5 years old till now..erm..thats all , ouh ya ya ya enjoy my blog :)

Wednesday, April 1, 2015

Kisah luahan hati

Heyya~

What's up k poyo poyo skit haha.. Ok harap smua dlm keadaan sihat.. Kali ni nak share satu kisah yg dirahsiakan nama pemilik cerita yg ada share dgn fd n kwn fd.. So pendek kata ni crita kwn2 la.. Dah mntk izin ok nak taip ni hehe tp die suh jgn mention nama so i respect her decision.. 

Kisahnya begini..
Sepanjang semester dia ada kat tmpt blaja, second last semester dia baru mcm trsedar dgn apa yg dia nak skrg..

Ni soal cinta..
"Aku kenal bf aku sjk dr skola,smpaila die sndri anta aku masa nak masuk blaja,dia bg aku pantang larang itu ini,brkwn dgn laki xboleh..aku ramai kawan laki tp dsbkan dia aku pun xcntct dgn kwn2 laki aku smua,kira lost cntct trus la,sb aku syg dia,aku ikut ckp dia.. Masa baru2 couple aku krg ajar,start maki2 kalau gaduh sb da trbiasa lama2 dia marah pakai maki katanya da trkeluar perangai lama sb aku,tapi waktu tu aku pk..kalau betul nak berubah..dia kene anggap aku ni sebagai dugaan die utk berubah,die kene sbr n kene didik aku..tp sebalik ya pulak.jd aku trus sbr.. Xpyh cukup 2 bulan la ..1st month couple dgn die mcm2 aku dpt crita..die kelua dgn ex die pg shopping mall,lepak. Smpai kantoi dgn aku..ok xpe,aku bg peluang walaupun hati sakit,kau tau x? Sepanjang aku bg peluang, mcm2 jd..ex die msg lg,dgn masalah org keliling yg ape ntah xpuas ati n x semena mena masuk campur. Dgn bf aku msg pmpuan tu pmpuan ni,look around,add pmpuan tu follow pmpuan ni..yg problem dia skrg.kalau aku yg buat xbleh plak, tp die buat boleh? Alasan sb ape? Laki? Aku mcm berbisik jgk la kat hati.. Awal2 dah tunjuk perangai nnti da kawen die nak kawen lain alasan die sb ape sb die laki la.. Ok byk airmata aku habis kat situ ..menangis,memujuk,merayu. Mcm aku plak jd org bodoh.. Smpai la satu masa ni..aku kira melampau la jgk. Klua dgn pmpuan pg karaoke pg mkn,aku mntk pg karaoke bg alasan mcm2 pastu buat muka sb ape? Sb mne die nak pg bedua aku pun phm tp yg xphm je bile kau xbwk aku pun tetibe esok kau kelua usung anak pmpuan org sne sni.. Peh menyirap jgk la.. Mcm mana boleh kantoi tu kau xpyh tye sb kalau aku crita sakit bile igt, mcm mne aku dtg kl dah mcm fbi  da aku haha..xpe la fira ni dugaan aku.. So kalau kau bercinta fira jgn jd mcm aku k.. Jgn jd bodoh tunduk dkt laki yg belum jd suami kau. Aku x kisah kalau nak dgr ckp ke  nak praktikkan mcm tu.. Tapii kalau nak pratikkan make sure perangai laki tu pun betul, die x bg kau maki, die maki2 x? Die x bgkau tgi suara dgn dia,laki tu tgi suara x? Die suh kau hormat die,die hormat kau? Kau pk. Hidup nak hidup bahagia kena fair.. Buang masa je hubungan aku slama ni fira.. Laki tu janji tu janji ni, tp x nmpk pape pun siap aku dah bwk jumpa family da kot. Tp tu la org ckp kalau da xde jodoh nak buat mcm mna..lgpun hidup ni bkn lahir2 kau trus dpt kebahagiaan..perangai tu kalau x elok ubah jd elok bkn nye nak suh kau ubah jd org lain pun.. Tp kalau tye pakar motivasi pun.. Kalau yg negatif tetap  die ckp kena tukar positif jgk.. Ye la ikut logik pun da bleh tau.. Perbuatan positif hasilnya? Tentu la positif..ni setakat ckp nak berubah 2,3 hari je lepas tu xde usaha da..lama2 org pun naik bosan..aku cerita dkt kau ni sbgai pengajaran n ambik iktibar k..kau nak share boleh tp jgn mention nama aku tau fira haha "

Ni soal harapan

"Aku en fira aku dpt rasa la lepas ni aku dah xde hati da nak bercinta,betul..lepas ni baik aku hbskan ape yg aku tgh buat skrg ni.lepastu sape yg masuk meminang aku trus trima je..betul oh aku rse byk buang masa dgn brcinta sb jd bodoh cara brcinta pun mcm cinta monyet,ckp je setia tpp hampeh.. Aku bukan ape,satu je la kalau sebelum ni every sem dia bg aku masalah lepasni xde da.. Aku happy mcm ni kot xde la aku nak kena pk byk benda lgpun ni soal masa depan aku kan so aku xnak sia sia kan"


Ok sebenarnya pjg lg cerita kwn fd sorang ni tp yg lain tu x boleh diceritakan maybe sb die trlampau sebak kot.xpela fira respect what she need n she said..ambillah iktibar lg2 umur dia sebaya dgn fira.. Muda lg..kita mampu doa yg trbaik..mmg betul jgk dia ada ckp dgn fira..drpd aku stay maknanya aku memilih utk menyakitkan hati aku sndri lg, baik aku cari jln penyelesaian..so korang jga hati sndri dlu kot bru pk hati org lain sb kalau x pk hati sndri nnti da sakit hati mula la lg teruk jd..u dont have to change a single thing but try to change a negative thing to positive to make all almost perfect and then u will get what u need..pesanan lagi kalau tgh sedih tu xpyh la nak tambahkan sedih tu lg dgn pg dgr lagu2 sedih hahaha... Sekadar kongsian utk smua..lot of love -FD-

0 comments: